Diverse zaken uit de bestuursvergaderingen van 30 november en 21 december 2015

Uit de bestuursvergaderingen van 30 november en 21 december 2015:

Jubileumboek:

-In 2021 (duurt nog even), bestaat onze voetbalvereniging 75 jaar. Met een initiatief van Gerry Kloosterman, Ferdi Colijn en Tom Kloet wordt gekeken of er een jubileumboek kan worden uitgegeven. Het lijkt nog ver weg, maar een boek maken kost veel tijd. Het is zoeken naar zaken uit het verleden en praten met allerlei leden en/of ex-leden. We wensen de initiatiefnemers veel succes.

In de algemene ledenvergadering van 6 november 2015 heeft Tom Kloet afscheid genomen van het bestuur. In het bestuur zijn allerlei taken verdeeld. De nieuwe taakverdeling als gevolg van het aftreden van Tom is als volgt:

Nieuwe taakverdeling:

-TC: Harm Fluijt en Femke van der Poel namens het bestuur. Zij worden bijgestaan door Kyra Katsman en Tom Kloet vanuit de leden.

Evenementencommissie: Femke van der Poel en Harm Fluijt namens het bestuur. Diverse leden worden nog aangezocht om de commissie compleet te maken.

Toernooicommissie: Gaico Aertssen en Ferdy de Leeuw namens het bestuur. Ook hier zullen diverse leden worden benaderd om de commissie compleet te maken.

Scoren voor de club:

- ‘Scoren voor de club’ ondersteunt clubs en verenigingen op het gebied van geldwerving. Op een leuke en speelse wijze wordt er door middel van ‘scorekaarten’ geld ingezameld voor de vereniging. Voor vv Wolfaartsdijk kan dit ter vervanging van de bekende sponsorloop of penalty bokaal ingevoerd worden. Elke jeugdlid krijgt een soort van kraskaart met hierop 16 of 25 vakjes die open gekrast kunnen worden. Onder elk vakje staan bedragen van €1.00, €1.50, € 2.00 en €2.50. Het bedrag wat gekrast is, betreft de donatie wat de krasser doneert. Jeugdleden dienen met deze kraskaart langs familie, vrienden en kennissen te gaan. De krasser ontvangt een 8-tal kortingsbonnen voor diverse attractieparken.

Uitgaande van een kraskaart met 16 vakjes is de max. opbrengst € 33,50 (25 vakjes- €50). De kostprijs van de actie betreft slechts de kosten voor een kraskaart, zijnde € 6,67. Hierin zitten ook de kosten voor promotiemateriaal. Netto resulteert een maximale opbrengst per kaart van €26,83. Bij circa 90 jeugdleden zou de opbrengst maximaal €2.414 zijn. In de praktijk zal dit uiteraard lager zijn, maar de verwachting is wel dat dit hoger zal zijn dan de afgelopen jaren door de jeugd bijeen is gebracht.

Er wordt besloten om deze actie in mei 2016 uit te voeren en gebruik te gaan maken van de kraskaarten met 16 vakjes. Einddatum van de actieperiode wordt dan gekoppeld aan het einde seizoensfeest.

Namens het bestuur:

Sjako Schipper (secretaris)